Saya Sayang Dia~

Saya Sayang Dia~
Di sini aku akan ceritakan ape yang aku ingin kongsi bersama korang~

Saturday, February 26, 2011

STEP' s Gone


STEP, singkatan bagi Sekolah Menengah Teknik Pendang. Sekolah gua ni ditubuhkan tak silap 2004 (sebaye dengan Teknik Sepang Selangor). Tapi umur sekolah gua tak panjang, orang cakap ajal maut ditangan Tuhan. Tapi sekolah ni takde la maut, tapi dinaik taraf sebagai Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah. Hang pa ada? Tak dak dok diam. Sekolah ni banyak sangat tinggalkan memori putih, hitam, jingga, peach dan lain-lain pada ex-STEP nih. Batch aku Batch 3, tahun 2006/2007 kira macam kami ni bacth tang tengah-tengah laa.



Permandangan sekolah ni cukup-cukup cantik, dengan bagunannya (macam kolej u), dengan pokok getahnya, pokok sawitnya, tasiknya memang cukup cantik lahh habaq hang. Facilities kat sini semua ade, kalau nak pergi pekan tu susah sikit lah sebab kena mengharungi 'hutan Amazon' nih. Last kopek aku pergi melawat sekolah atau KMTK ni dua tahun lepas masa nak ambil sijil SPM. Ape pon sekolah ni memahat 100001 kisah corat coret yang indah bila dikenang.

Credit to : Tuan Haji Ahmad Fuad B Mohd Darus (PK HEM)

 Dah tak tahu dah bas sekolah ni dah jadi warna ape. Dulu ingat-ingat aku naik bas ni masa nak pergi main ragbi kat Teknik Jalan Stadium Alor Star, tengok bola kat Stadium Darulaman (CYC Cup07, ada Arsenal U-19, AC Milan U19, Flamengo U-19 dengan Ajax U-19). Hahaha~ itu je yang nak eden cito bona-bona eh!

No comments:

Post a Comment