Saya Sayang Dia~

Saya Sayang Dia~
Di sini aku akan ceritakan ape yang aku ingin kongsi bersama korang~

Tuesday, March 1, 2011

Sakit Atau Malu~

Dulu mase sekolah, mase aku buat salah kat sekolah dulu, cikgu akan tanye aku dan die bagi aku pilihan nak sakit ke nak malu. Kalau korang nak pilih ape? Bagi aku, aku sanggup sakit dari malu. ye laa kalau malu mesti lepas tu kena kutuk! So aku pilih sakit tapi ade jugak aku pilih malu. Aku nak cite kat korang pengalaman sakit dan malu aku.

Sakit 1
   Dari form 1 sampai form 5 aku duduk hostel. Mase form 3, time nak check in balik dari kampung ade spotcheck kat lobby bawah asrama. So student berkumpul kat situ, time tu warden check barang dalam beg takot ade bawak barang-barang terlarang macam pisau, kad judi, handphone, rokok yang korang rase memang tak boleh bawakla. Korang pon boleh pikiaq kan. Pastu time nak gerak masuk bilik ade mamat sorang ni jumpa rokok sekotak tak bukak lagi jumpa kat belakang tv. Warden time tu suruh mengaku sape punya, sampai malam takde orang mengaku sampai die tahan tak bagi makan malam, tak bagi naik bilik padahal time tu dah pukul 11. sampai satu tahap die bengang gile, ramai-ramai tu die suruh kitorang beratur dalam keadaan merangkak kat atas jalan tar sebelah court volleyball dengan pakai seluar paras lutut. Niat die memang nak bagi lutut kitorang berdarah laa. Pastu dengan merangkak tu die suruh merangkak sampai kat dataran perhimpunan dengan pasu sorang satu kat belakang! Maybe korang tak rase tapi bagi aku lutut aku memang dah tak tahan sakit gile baban! sambil tu sape yang tak ikut ape yang die cakap die sebat dengan toler. Kitorang kene buat benda tu sampai tuan rokok mengaku. Sampai pukul 3 pagi takde jugak orang mengaku pastu die lepaskan kitorang camtu je.

Malu 1
Time kat asrama, kene la jage kebersihan, keceriaan dan keharmonian sebab Pengarah Pelajaran Negeri nak datang melawat. Aku bangun lewat pagi tu sampai tak sempat ke surau untuk Subuh, so Subuh je la kat bilik dengan keadaan bilik yang serabai macam kepala singa. Pukul 10 Tuan Pengarah sampai, time tu kitorang tengah rehat. Beliau melawat asrama kitorang yang memenangi Pertandingan Asrama 5 Bintang 2002. Die nak tengok la contoh kat negeri ni! Asrama Terbaik Negeri! Pastu lepas pukul 1 Ketua Asrama bagitau aku yang warden nak jumpa budak-budak bilik kami, die tunggu kat bilik!. Aku dah suspen nih. Sebab beruih gigi dengan towel aku tak letak kat tempat die. Kantoi la aku dengan junior ni sorang. Pastu malam tu die suruh aku ambik kayu panjang, sidai towel aku dengan junior aku tu kat atas kayu tu, dengan beruih gigi tu sangkut kat songkok sebab kitorang baru balik dari prep! Die suruh kitorang naik blok asrama perempuan dengan diorang berbaris kat tepi kaki lima~ haduihh.. Malu tu adela dalam 5 inci tebal muka ni. Die suruh round blok tu 4 round. Kalau korang hebat, korang buat lah. Memori oh memori.

No comments:

Post a Comment